Wednesday 18 January 2012

AISKRIM UNTUK SEMUA

Hello Everyone! Dah lama Iqbal tidak mengupdate belog ini, maaf lah yer. I'm busy now, homework tersangatlah banyak, bertimbun-timbun and dalam masa 2 hari lagi akan jadi gunung dekat dalam bilik hahaha *tak lawak sebenarnya tuu*.Okay guys! today I want to talk about my new project. Iqbal nak jadi seorang ahli perniagaan muda yang berjaya. Selepas membelek-belek majalah dan membaca entry-entry di belog orang lain, akhirnya I got an idea to be ice cream supplyer. Korang pernah dengar tak AISKRIM MALAYSIA?? Itulah aiskrim yang akan Iqbal jual hahaha.

KAWASAN JUALAN ;
Untuk permulaan ini, Iqbal tak target nak jual banyak-banyak, but if ade peluang and rezeki *alhamdulillah*. Iqbal nak start jual aiskrim ni dekat rumah and dekat sekolah. Credit to my nephew Ainaa yang nak membantu. So Ainaa akan jual dekat kawan-kawan dia yang suka makan aiskrim ni, kawan-kawan Ainaa sangat lah gedik *sebahagian kecil nye lah* but Ainaa tidak gedik sangat. Then my cousin, Kak Fiza pon dah bersetuju nak menjualkan aiskrim buatan Iqbal ni dekat Cafe nya. Lagi ramai yang nak tolong, lagi bagus hehehe.

PERISA YANG DI JUAL ;
List di bawah merupakan perisa aiskrim yang di jual oleh Iqbal :B *bangga*
1.Sirap
2.Orange
3.Bandung
4.Limau
5.Sarsi
6.Milo
7.Anggur

HARGA ;
Harga sebatang aiskrim ini cuma = 0.20$ *20 sen je*

Marilah beli aiskrim ini dan bantulah perniagaan saya haha. If ada sesiapa yang ingin membuat tempahan sila hubungi 012-2842711. Aiskrim adalah satu manisan yang sejuk dan enak di makan serta sesuai untuk semua lapisan masyarakat. Aiskrim Malaysia sepenuhnya menyokong konsep 1 Malaysia * 1 Malaysia (gaya Najib a.k.a our P.M)*. Alright guys ! That's all for today. See you soon *sila beli aiskrim saya*

                                                                   POSTER SUDAH SIAP

1 comment: